Rádi Vám pomůžeme:

+420 722 933 770

(9:00–15:00)

Menu
Můj košík : 0 ks: 0 Kč
Využijte kupón CZMILI a získejte slevu 20 % na batohy CabinZero Military. Platí do 13. 10. 2024.

Uživatelské recenze produktů

Nakupování v e-shopu je bezpochyby pohodlný a rychlý způsob, jak si pořídit výrobek, který potřebujete. Jeho jedinou nevýhodou je, že si produkt před nákupem nemůžete fyzicky vyzkoušet a seznámit se s jeho vlastnostmi tak, jako byste to udělali v kamenné prodejně. U některého zboží ani detailně sepsaný popis a uvedení všech výrobcem deklarovaných parametrů nedokáže plně nahradit osobní zkušenost. I proto dáváme všem našim zákazníkům možnost sdílet své poznatky získané používáním konkrétního produktu formou recenze, která může zároveň pomoct s výběrem i dalším zájemcům, kteří koupi daného produktu zvažují.

OBSAH

  1. Recenze na našem webu
  2. Co by měla recenze obsahovat?
  3. Jak napsat relevantní recenzi?
  4. Čemu se naopak vyhnout?
  5. Co do recenzí nepatří?

Recenze na našem webu

Zákaznická recenze je subjektivním hodnocením daného produktu či popis reálné osobní zkušenosti s ním. Některé vlastnosti nelze ani při nejlepší snaze zcela přesně popsat či jednoznačně vystihnout nebo vyfotografovat. V takovém případě přijdou vhod právě reálné zkušenosti zákazníků, kteří už produkt aktivně používají. Dokáží tak zhodnotit, co jim na daném výrobku vyhovuje, co je méně praktické, případně co by změnili a na co se mají zákazníci při nákupu zaměřit.

Zákon e-shopům ukládá povinnost jasně označovat recenze, jejichž autory jsou ověření zákazníci, kteří si produkt zakoupili, a současně nařizuje informovat zákazníky o způsobu, jakým e-shop recenze na svém webu ověřuje.

Od 1.4.2024 umožňujeme psát recenze pouze ověřeným zákazníkům, kteří si u nás produkt reálně zakoupili nebo si vytvořili uživatelský účet. Před tímto datem mohli recenzi napsat i nezaregistrovaní návštěvníci webu, kteří u nás dané zboží nezakoupili, ale jejich recenzi jsme vyhodnotili jako přínosnou pro naše zákazníky. U takovýchto recenzí je viditelně uvedeno, že se jedná o recenzi od neověřeného zákazníka.

Tím, že aktuálně mohou své postřehy sdílet pouze zákazníci, kteří produkt skutečně vlastní, si můžete být jistí, že měli možnost reálně posoudit klady a zápory daného zboží, a vám tak poskytnout upřímný názor na jeho kvality.

Každá zveřejněná uživatelská recenze prochází naším procesem schvalování. Jeho záměrem ale v žádném případě není cenzura nebo snaha o zatajení negativ či nedostatků nabízeného zboží. Právě naopak. Cílem je zajistit, aby recenze obsahovala relevantní hodnocení, které může být užitečné dalším zákazníkům, aby byly odfiltrované informace, které nepřináší žádný poznatek o produktu, případně aby na webu nedošlo k publikaci falešných hodnocení, která by naše zákazníky mohla uvést v omyl. Korekturou prochází případné překlepy či gramatické chyby. Pokud recenze neobsahuje vulgarismy, týká se produktu a není v rozporu se zákonem, je schválena bez jakýchkoliv úprav.

Co by měla recenze obsahovat?

Při psaní recenze je důležité vycházet z osobní zkušenosti s produktem. Mělo by se jednat o upřímné a objektivní shrnutí vašich zkušeností. Je důležité uvádět vše podstatné v souvislostech. V případě, že nejste se zbožím spokojení nebo vás něco zklamalo, je na místě to do recenze zahrnout. Na druhou stranu je dobré být objektivní a nezapomenout uvést také pozitiva.

Recenze nemusí být nijak zvlášť dlouhá. Je dobré myslet na to, že několik relevantních poznatků má větší přínos než sáhodlouhý text, který neobsahuje žádné nové informace ani osobní postřehy. Úplně postačí pár řádků, ve kterých zhodnotíte například pro vás podstatné vlastnosti produktu, úhel pohledu, ze kterého jste při psaní vycházeli, případně okomentujete míru naplnění vašeho očekávání, kvůli kterému jste si produkt pořídili. Pište výstižně a k věci, zaměřte se na jednoznačnost, srozumitelnost a obsahovou hodnotu vaší recenze.

Hodnocení nepište, pokud zboží ještě fyzicky nemáte u sebe. Není nutné, abyste produkt podrobili dlouhému testování, přínosné jsou jakékoliv věcné postřehy a dojmy z používání daného výrobku. Recenzi klidně zasaďte do časového rámce a při psaní ostatní upozorněte na to, jak dlouho produkt, který hodnotíte, vlastně používáte.

Ať už budete kritizovat nebo chválit, nezapomeňte, že každá recenze pomáhá dalším lidem v tom, aby si vybrali výrobek, který bude odpovídat jejich představám.

Jak napsat relevantní recenzi?

  • produkt ohodnoťte hvězdičkami, uveďte pozitiva i negativa, ideálně i komentář
  • pište upřímně, pravdivě a k věci
  • zaměřte se na jednoznačnost, srozumitelnost a obsahovou hodnotu recenze
  • hodnoťte jen produkt, se kterým máte reálnou zkušenost
  • nekopírujte recenze z jiných webů a ani na ně neodkazujte

Čemu se naopak vyhnout?

Pokud produkt není podle našich představ, máme tendenci být negativní. V tomto případě je dobré uvést všechny nedostatky a podrobit produkt konstruktivní kritice, samozřejmě vše v mezích slušnosti. Místo nadávek a vulgárních přirovnání se zaměřte na popis konkrétních nedostatků, které vám vadí. Jen tak projde recenze schválením a bude moct skutečně pomáhat dalším zákazníkům.

Vyhněte se řešení problémů, které s kvalitou výrobku nesouvisí. Stížnosti na dopravce, poškození zásilky při přepravě případně chybějící část objednávky s vámi vyřešíme v rámci zákaznického servisu, na který se můžete obrátit i v případě reklamace či dotazu na vlastnosti a parametry dodaného produktu.

Co do recenzí nepatří?

  • vyhněte se vulgarismům, výzvám k násilí, osobním útokům a rasismu
  • nepište falešné recenze s cílem zmást ostatní zákazníky nebo jim podávat nepravdivé informace
  • neuvádějte žádné osobní údaje ani údaje třetích stran, nepřípustné je porušování ochrany soukromí
  • problémy nesouvisející přímo s kvalitou výrobku
  • do hodnocení nepište otázky k produktům, k tomuto účelu slouží kontaktní formulář